Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Hon tar sin e-handelssatsning till Norge: ”Efterfrågan har funnits länge”

Publicerad: 1 juli 2022, 11:53

Pauline Grindvall, vd och grundare av My Perfect Day.

Aller-ägda My Perfect Day expanderar till Norge. ”Min vision har alltid varit att bolaget ska bli störst i Norden inom sin nisch”, säger vd och grundare Pauline Grindvall.


My perfect day, som säljer dekorationer och detaljer till bröllop och andra festligheter online, expanderar i Norden. 

I ett första steg tar e-handlaren klivet in i Norge. 

– Min vision har alltid varit att bolaget ska bli störst i Norden inom sin nisch. Efterfrågan från de norska kunderna har funnits länge men med tanke på tillväxttakten vi haft i Sverige har vi valt att fokusera helt på den svenska marknaden fram tills nu, säger Pauline Grindvall i en kommentar. 

LÄS OCKSÅ: Mediekoncernen vill bli en storspelare inom e-handeln: ”Omsätta ett antal hundra miljoner” 

My Perfect Day grundades 2014 I Karlstad. Innan pandemin bröt ut växte bolaget med i snitt 70 procent per år. Nu har tillväxten tagit fart igen. 

– Vi ser en riktig bröllopsboom i sommar och många uppskjutna fester som äntligen blir av. Efterfrågan på många av våra produkter är till och med högre nu än innan pandemin, säger Pauline Grindvall. 

Sedan 2021 ingår My Perfect Day I Aller Medias e-handelssegment.

– Med tanke på den positiva tillväxtresa My Perfect Day har haft i Sverige och likheterna mellan marknaderna finns mycket goda förutsättningar att lyckas i Norge, säger Fredrik Blomqvist, ansvarig för segmentet.  

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev