Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Här har köpcentrumets rulltrappa förvandlats till ett spöktåg

Publicerad: 1 november 2021, 14:15

Bild 1/4  Frölunda Torg har gjort om rulltrappan till ett spöktåg.

Upplevelsebaserad handel kan ta sig många uttryck. På Frölunda Torg erbjuds små och stora kunder en spöklik upplevelse i form av en förvandlad rulltrappa.


Ämnen i artikeln:

Galleria

Sam Market tidigare berättat blir Halloween en allt viktigare helg för svenskarna i allmänhet och handeln i synnerhet. 

På köpcentrumet Frölunda Torg har man tagit fasta på trenden genom att bygga om en av rulltrapporna till väldens kanske kortaste spöktåg. 

– Vi har sedan flera år tillbaka arbetat aktivt med upplevelsebaserad marknadsföring. Hos oss ska besökarna alltid kunna uppleva något nytt och spännande och rulltrappan är en del i detta, säger Terese Carlson, marknadsansvarig på Frölunda Torg.

Spökexpressen, som attraktionen kommit att kallas, hade premiär i helgen och utlovar de yngsta besökarna ”en ruskig åktur med hjälp av ljud- och ljuseffekter”. 

Attraktionen kommer att finnas kvar tills på söndag vilket ger höstlovslediga barn och deras föräldrar chansen att låta sig skrämmas. 

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Galleria

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev