Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Här blir Jula enbart en e-handlare: ”Det här är ny mark för oss”

Publicerad: 31 oktober 2022, 07:26

Foto: Daniel Norman

Nu kliver Jula in i Österrike – men bara online. ”Vi vill skaffa oss erfarenheter som vi kan ta med oss in i fler länder i Europa”, säger marknadschef Jonas Järrenfors.

Ämnen i artikeln:

Jula

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


I januari kommunicerade Jula att bolaget väljer att satsa online på flera europeiska marknader, där resan skulle inledas i Österrike och Tyskland. 

Nu är dags för premiär i Österrike. 

– Vi börjar med Österrike för att bygga lösningar som borgar för en effektiv utveckling av e-handel i fler europeiska länder. Vi vill skaffa oss erfarenheter som vi kan ta med oss in i fler länder i Europa, säger Jonas Järrenfors. 

Att Jula enbart väljer att satsa online innebär också att bolaget måste tänka annorlunda med hur det agerar. 

– Det här är ny mark för oss. Kundbehovet kommer att styra de produkter vi marknadsför och vi behöver vara flexibla och snabbfotade i vårt erbjudande, säger Jonas Järrenfors. 

Samtidigt som lanseringen i Österrike utvärderar Jula fler marknader som kan bli aktuella för e-handel framöver. 

– Nu är det viktigt att vi skapar oss en klar bild av hur marknaden fungerar och hur vi möter kunderna på bästa sätt. Genom att dra lärdom av Österrike, kan vi höja expansionstakten och fortsätta etablera oss i fler länder. På Jula siktar vi alltid högre och vi ser enorma möjligheter att nå ut med vårt erbjudande i stora delar av Europa, säger Jonas Järrenfors. 

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev