Affärsutveckling
Här är H&M:s nya satsning: ”Vara en kraft i att förändra merchandiseindustrin”
Publicerad: 12 oktober 2021, 09:01
Creator Studio heter H&M-gruppens satsning på merchandise. Foto: Pressbild
H&M Group satsar på merchandise. Nu lanseras Creator Studio, med ambitionen att ta ”print on demand” till nästa nivå.
Ämnen i artikeln:
H&MCreator Studio heter H&M-gruppens nya B2B-satsning. Med den vill modejätten möta den ökade efterfrågan på merchandise.
– Dagens kund efterfrågar mer personaliserade produkter och upplevelser. Med våra investeringar och initiativ kring ”print on demand” kan vi verkligen skapa mervärde för våra kunder, externa partners liksom för oss själva och vara en kraft i att förändra merchandiseindustrin. Vi möjliggör för skaparen att snabbt kunna skräddarsy sitt budskap till sina fans och samtidigt minimera risken för överproduktion, säger Elin Svanström, chef för business ventures inom H&M-gruppen.
Genom sin erfarenhet siktar modejätten på att skapa en ny standard för merchandise. En digital plattform ska sänka barriärerna för den som vill skapa unika produkter. Creator Studio kommer att samarbeta med utvalda globala varumärken och kreatörer för att skapa något som kunden inte upplevt tidigare.
Som ett led I satsningen har H&M-gruppens investerat i Printify, en plattform för den som vill skapa sina egna unika produkter.