Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Här är H&M-gruppens nya varumärke: ”Utforskar ny affärsmodell”

Publicerad: 11 december 2020, 07:27

Foto: Daniel Norman

Singular Society är H&M-gruppens nya varumärke. Det handlar om ett medlemsbaserat koncept där produkterna säljs till självkostnadspris.


Ämnen i artikeln:

HeminredningModeH&MVarumärken

H&M-gruppen har smyglanserat det medlemsbaserade varumärket Singular Society, det avslöjar Nyhetsbyrån Direkt.

”Singular Society drivs inte med vinstintresse från produkterna, intäkterna kommer istället från medlemskapen. De befinner sig i ett tidigt skede, men vi ser fram emot att berätta mer så snart vi kan”, skriver pressavdelningen i ett mail till nyhetsbyrån.

För att handla på sajten krävs medlemskap och antalet kommer gradvis att utökas. Singular Society levererar till länderna inom EU samt Storbritannien.

I dagsläget kan medlemmarna välja mellan ett 30-tal artiklar inom segmenten kläder och accessoarer. Dessutom finns drygt 90 artiklar inom heminredning tillgängliga för medlemmarna.

H&M-gruppen skriver till Nyhetsbyrån Direkt att sortimentet ska utvecklas över tid.

"Med Singular Society utforskar vi en ny spännande affärsmodell, deras mission är att demokratisera premiumkvalitet utan traditionella påslag, och därigenom möjliggöra ansvarsfull konsumtion för en bredare publik.”

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News