Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

H&M Home ingår pakt med Häxan: ”Ambition är att utmana en traditionell bransch”

Publicerad: 14 januari 2022, 13:15

Foto: Katarina di Leva

Anrika varumärket Häxan, känt för metallputsmedel, öppnar en pop up med giftfria städprodukter hos inredningskedjan H&M Home.


Ämnen i artikeln:

H&M HomePop up

I höstas öppnade Häxan med anor från 1913 sin första butik på Götgatan i Stockholm. I butiken erbjuds förutom giftfria rengörings- och putsmedel ett sortiment av städattiraljer.

Nu flyger Häxan in hos inredningskedjan H&M Home där varumärket har en pop up-butik under två veckor i januari. 

– Vi har laddat varumärket med ny magi och nya produkter och på kort tid lyckats etablera oss som ett premiumvarumärke trots att vår prisnivå ligger i linje med vanliga städprodukter. Varumärkets historia och produktens nya miljövänliga profil är bidragande orsaker till den snabba framgången, säger Jim Rosengren, försäljningsansvarig på Häxan.

Förutom pop-up:en på H&M har ett 20-tal andra butiker tagit in Häxans städprodukter i sitt sortiment, däribland NK, Åhléns City och Lyko.

Enligt Lovisa Tingman, marknadsansvarig på Häxan, svarar Häxans sortiment mot det ökande intresset för att vårda prylar på ett miljövänligt sätt.

– Vi har sett ett ökat intresse i att ta hand om våra hem och ägodelar och ser därmed att Häxan har en självklar plats i varje hushåll. Vår ambition är att utmana, förnya och revolutionera en traditionell bransch.

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

H&M HomePop up

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev