Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

H&M-ägda Cos nya grepp: ”Behöver möta våra kunder utanför våra egna kanaler”

Publicerad: 22 augusti 2022, 05:57

H&M-gruppen söker nya vägar för att nå ut med sina varumärken. Nu börjar Cos säljas hos utvalda återförsäljare. I ett första steg inleds ett samarbete med tre externa partners.


Ämnen i artikeln:

H&M

– Att expandera och börja sälja hos återförsäljare har diskuterats ett tag, men nu känns tajmingen rätt. Vi vet att retaillandskapet förändras och vi behöver möta våra kunder – nya som existerande – utanför våra egna kanaler genom att samarbeta med de bästa multibrandaktörerna vilka kompletterar vårt DNA, säger vd Leta Rytz Goldman i en kommentar. 

Inledningsvis kommer Cos produkter att säljas hos: 

Amerikanska Nordstrom, där de kommer att finnas tillgängliga online samt i fyra butiker i New York och New Jersey.
Tyska Breuninger, som kommer att sälja Cos produkter online i Tyskland, Schweiz, Österrike och Polen.
Italienska nätbutiken Yoox, som kommer att sälja Cos produkter på de marknader den är aktiv på. 

Lanseringen kommer att ske i september och oktober. 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

H&M

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev