Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Glitter om tillskottet av varumärken – efter affären med Rizzo: ”Ett naturligt steg”

Publicerad: 11 oktober 2022, 12:23

Susanne Börjesson, vd för Glitter.

Foto: Pressbild

Genom Bergendahls förvärv av Handsmakar´n och Don Donna kan Glitter försäkra sitt erbjudande. ”Vi har en stark utveckling just nu”, säger vd Susanne Börjesson.

Ämnen i artikeln:

GlitterRizzo

Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


Market kunde i går berätta att Rizzo säljer sina två varumärken Handsmakar´n och Don Donna till Bergendahls.  

För Glitter, som också ägs av Bergendahls, innebär det här en möjlighet att bredda sitt erbjudande. 

– Vi vill vara det självklara valet när det kommer till smycken, hår och accessoarer och vi ser stor potential i dessa varumärken som förbättrar vårt erbjudande till kund. Det känns väldigt bra och är ett naturligt steg på vår tillväxtresa, säger Susanne Börjesson i en kommentar. 

Glitter har som mål att växa genom att bredda och utveckla sortimentet. Bergendahls förvärv av Handsmakar´n och Don Donna går i linje med det. 

– Det känns givetvis väldigt kul att ha möjligheten att förvärva dessa varumärken. Vi har en stark utveckling inom Glitter just nu, säger Susanne Börjesson. 

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev