Affärsutveckling
Gina Tricots tweenie-satsning permanentas – släpper snart sin första vårkollektion
Publicerad: 4 januari 2022, 07:30
Modekedjan Gina Tricots satsning på kläder för tweenies har tagits väl emot. Snart släpper kedjan sin första vårkollektion ämnad åt kidsen.
I augusti lanserade Gina Tricot konceptet Young Gina med kläder i storlekarna 134 till 164.
– Young Gina har sedan lanseringen i augusti fått ett väldigt fint mottagande och under höst/vinter har vi släppt flera kollektioner inom konceptet. Young Gina kommer fortsätta även under 2022 med flera nya och spännande kollektioner, första kommer redan nu i januari, säger Sanna Karlsson, chef för kommunikation och sociala medier på Gina Tricot.
Vårkollektionen som släpps inom kort innehåller bland annat uppdaterade jeanstvättar, sweatshirts och stickat i starka färgmixar.
Gina Tricot har sedan tidigare experimenterat med sitt sortiment för att nå olika målgrupper. 2019 lanserades småbarnskonceptet Gina Mini.
Young Gina-sortimentet säljs i ett tjugotal butiker runtom i landet samt i webbshopen. Liksom tidigare marknadsförs kollektionerna bland annat genom en dansutmaning på Tik Tok.