Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Gina Tricot i samarbete med det tidigare tennisesset när kedjan gör en satsning på padel

Publicerad: 15 september 2021, 09:43

Gina Trico släpper en padelkollektion.

Foto: Pressbild

Gina Tricot kliver in på padelarenan. Kedjan gör det i samarbetet med tidigare tennistjärnan Robin Söderling. ”Det känns helt rätt för oss att få vara med och pusha padel för kvinnor”, säger Johanna Hernström, chef för varumärke och innovation.


Ämnen i artikeln:

Gina Tricot

Gina Tricot gör en satsning på den heta sporten padel – och gör det i samarbete med förre tennisstjärnan Robin Söderling och hans bolag RS Padel. 

Ett padelracket, bollar och case kombinerat med en matchande kläder ingår i den kollektion som kommer att säljas i utvalda butiker och online. 

– Det känns helt rätt för oss att få vara med och pusha padel för kvinnor med en kollektion där fashion möter activewear, och tar det till nästa nivå. Vi är två ganska otippade varumärken i ett limiterat samarbete – det är så vi vill sticka ut, säger Johanna Hernström i en kommentar. 

I samband med lanseringen kommer modekedjan dessutom att anordna en padelturnering för kvinnor i Stockholm. Den går av stapeln 25 september. 

– Jag är stolt och glad över att få samarbeta med Gina Tricot. Alla tjejer i min familj har alltid varit flitiga Gina-kunder och det är ett stort erkännande för mitt varumärke att en sådan etablerad spelare väljer att satsa stort på ett samarbete med RS. Vi matchar verkligen våra företags respektive styrkor – mode och sport, säger Robin Söderling i en kommentar. 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Gina Tricot

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News