Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Gekås bättrar på sminket: ”Ett växande segment med en bred målgrupp”

Publicerad: 20 september 2021, 10:07

Gekås kosmetikavdelning har fått en makeover.

Foto: Pressbild

Kosmetikavdelningen på Gekås har fått en makeover. På torsdag är det nypremiär. ”Vi ser att efterfrågan ökar”, säger marknadschef Anna Martinsson.


Ämnen i artikeln:

Gekås

Gekås har uppdaterat sin kosmetikavdelning. Ytan har vuxit, sortimentet likaså. 

– Det är en satsning som har varit på gång ett tag, och som känns viktig eftersom vi ser att efterfrågan på make up och hudvård ökar allt mer, säger Anna Martinsson i en kommentar. 

Inredningen är ny med mer mörka och mustiga färger. Produkterna presenteras med ett nytt kommunikationskoncept. . 

– Det blir lättare för kunden att hitta rätt bland hyllorna tack vare ett mer överskådlig skylt- och kommunikationsmanér. Det hoppas vi ska förhöja shoppingupplevelsen ytterligare, säger Anna Martinsson. 

Kosmetik är ett växande segment för Gekås. 

– Därför känns det extra roligt att presentera denna satsning för våra besökare inför höstens högsäsong, säger Anna Martinsson. 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Gekås

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev