Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Förra Bubbleroom-toppens e-handelssatsning ska växa globalt – plockar in mer kapital

Publicerad: 10 maj 2022, 08:32

Kristin Hars e-handelssatsning Sisterly Tribe säljer yogakläder till kvinnor.

Foto: Pressbild

Tidigare Bubbleroom-toppens egen e-handelsatsning pockar in mer kapital för att kunna växa globalt. ”Med det kommer vi kunna rekrytera fler medarbetare, öka varumärkeskännedomen, samt köpa in ett större lager, säger Kristin Hars.


I december kunde Market berätta att Kristin Hars lämnar jobbet som kommersiell chef för Bubbleroom för att satsa på det egna varumärket Sisterly Tribe, vilket säljer yogakläder för kvinnor.  

– Ambitionen med Sisterly Tribe är att bygga ett globalt yogavarumärke, där hållbarhet, systerskap och holistiskt välmående utgör kärnan i vårt DNA. Vi ämnar till att bygga ett värderingsdrivet varumärke som bidrar till en bättre värld, samtidigt som vi inspirerar kvinnor att leva ett liv som får dem att må bra inifrån och ut, säger Kristin Hars i en kommentar. 

I ett pressmeddelande skriver bolaget att det på ett drygt år gjort en stark tillväxtresa. Nu plockar det in mer kapital för att kunna fortsätta den resan. 

Totalt handlar det om 4,5 miljoner kronor. Investerare är Wellstreet, Almi och Alexander Hars. 

– Jag är stolt och glad över att få med mig Wellstreet och Alexander på resan att bygga Sisterly Tribe till ett globalt varumärke. Med det nya kapitalet kommer vi kunna rekrytera fler medarbetare, öka varumärkeskännedomen, samt köpa in ett större lager, säger Kristin Hars. 

I ett första steg flyttar Sisterly Tribe nu sin logistik till Borås. Huvudkontoret flyttar in i den nyöppnade start up-hubben Wellstreet & Friends i centrala Göteborg. 

Målet är att bli Sveriges mest snabbväxande varumärke och förutspår en tiofaldig tillväxt med upp emot tio miljoner kronor. 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev