Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Eton vill utveckla den fysiska upplevelsen: ”Utmanar oss själva att gå steget längre”

Publicerad: 10 maj 2022, 13:36

Eton lanserar nya butikskonceptet på NK i Stockholm

Eton lanserar ett nytt globalt butikskoncept. Premiären sker på NK i Stockholm. ”Vi vill ge våra kunder en upplevelse som överträffar deras förväntningar”, säger Atul Modha, global retailchef.


Eton vill utveckla den fysiska upplevelsen och uppdaterar nu samtliga sina butiker runt om i världen enligt ett nytt inredningskoncept.

Det nya konceptet bottnar i varumärkets hållbarhetsstrategi och mål. Inredningen är i stort sett skapad av återvända material. 

Först ut att få konceptet är butiken på herrplanet NK:s varuhus i Stockholm. 

– Vi vill ge våra kunder en upplevelse som överträffar deras förväntningar på vårt varumärke och ger en känsla av stil, kvalitet och lyx – samtidigt som vi utmanar oss själva att gå steget längre när det kommer till hållbarhet. Att utveckla och lansera konceptet här på vår hemmamarknad, i och med den uppdaterade NK Stockholm, är en självklarhet, säger Atul Midha i en kommentar. 

Eton har också sett över hur produkterna presenteras. Bland annat har man gått ifrån det klassiska mantrat till att presentera skjortor vikta. Genom att låta dem hänga på galge vill man ge kunden tillgång att uppleva plagget på ett annat sätt. 

– Med vårt nya butikskoncept har vi tagit fasta på två saker: kundupplevelsen och våra värderingar. Vi har utmatat Etons DNA modern lyx och stil, och omdefinierat hur vi kan skapa en sådan upplevelse. Jag tror det här är nästa steg för den fysiska butiken, säger den kreativa chefen Sebastian Dollinger. 

I samband med att den nyrenoverade butiken öppnar kommer Eton även att lanseras på NK:s e-handel. 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev