Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Ellos stärker fokus på kvinnor – fimpar modesatsning för män: ”Har inte den lönsamhet som krävs”

Publicerad: 29 mars 2022, 12:39

Stayhard, Ellos modesatsning för yngre män, har inte den lönsamhet och positionering som krävs, konstaterar bolaget. Nu skrotas verksamheten och bolaget koncentrerar sig på sin kärnkund som är kvinnan mitt i livet.


Ämnen i artikeln:

EllosE-handel

Stayhard startades 2005 med ambitionen förse unga män med avslappnat streetstylemode. Under 2021 omsatte verksamheten cirka 130 miljoner kronor, men inte sedan 2013 har bolaget kunnat presentera svarta siffror.

Nu meddelar Ellos att bolaget beslutat att skrota verksamheten för att i stället fokusera på kärnaffären med kvinnan mitt i livet som målgrupp.

– Vi ser stor potential att med innovation och kreativitet skapa än mer attraktiva, hållbara och breda erbjudanden inom mode och hem till vår kärnkund som vi har en historiskt lång relation till, en stark position och en tät dialog med, säger Hans Ohlsson, vd Ellos Group.

Stayhards 23 medarbetare har informerats om beslutet och fackliga förhandlingar pågår. Ett antal medarbetare kommer att erbjudas anställning inom Ellos Group medan övriga kommer att erbjudas stöd För dem som inte kan beredas plats kommer Ellos Group att erbjuda omfattande stöd för att hitta andra jobb. 

Helen Preutz

Reporter

helen.preutz@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

EllosE-handel

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev