Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Didriksons öppnar studio för möten: ”Kan bjuda in till event mitt i stan”

Publicerad: 28 oktober 2022, 07:08

Outdoormärket Didriksons fortsätter att satsa på fysiska mötesplatser. Nu öppnar företaget en egen brand studio i Borås. ”Vi vill välkomna gäster och visa upp vårt varumärke”, säger vd Johan Ekeroth.

Ämnen i artikeln:

Butikskoncept

Mikael Sydner

mikael.sydner@bonniernews.se


Den nya hubben är en del i Didriksons ambition att öka varumärkeskännedomen och positionera sig som ”The swedish jacket brand”.

Studion, som ligger i centrala Borås, består av showroom, kontor, åhörarsalar, fotostudio och en egen printstudio för företagets plagg.

– Ambitionen är att vår nya brand studio ska bli en kreativ hub för vår marknadsavdelning, samtidigt som vi vill välkomna gäster och visa upp vårt varumärke. Här har vi möjlighet att utveckla vår process för produktfotografering, skapa unika print på våra kläder, bjuda in till event mitt i stan och presentera såväl egna produkt- och varumärkesinitiativ som att skapa lokala samarbeten genom vår pop up-butik, säger Johan Ekeroth.

Studion är skapad utifrån ett hållbarhetstänk där 56 procent av inredningen och möblerna består av begagnat, återbrukat och byggt av befintliga material.

LÄS OCKSÅ: Didriksons flyttar in hos Åhléns: ”Knyta ihop det digitala med det fysiska” 

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev