Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Designvarumärket startar egen e-handel: ”Ska kännas gladare, kaxigare och mer inbjudande”

Publicerad: 31 maj 2022, 12:10

Byon som designar inredningsdetaljer i starka färger startar egen e-handel. Samtidigt byter varumärket visuell identitet.

Ämnen i artikeln:

HeminredningE-handel

Helen Preutz (tjänstledig)

helen.preutz@bonniernews.se


Svenska varumärket Byon startades i Göteborg 2017 och säljer egendesignade produkter inom möbler, heminredning och textil.

Sedan två år tillbaka ägs bolaget av Sagaform som i sin tur är en del av New Wave Group. Produkterna säljs via alla större återförsäljare inom heminredning. 

I dag lanserar Byon en egen e-handel med målet att förtydliga varumärket. På sajten Byondesign kommer, förutom det ordinarie sortimentet, även produkter som säljs exklusivt i e-handeln att marknadsföras.

Samtidigt uppdaterar varumärket sin visuella identitet. Den nya loggan och uttrycket är framtaget i samarbete med Grebban för att kännas ”gladare, kaxigare och mer inbjudande”.

– Med vår nya profil och identitet tror jag vi kommer skapa ännu mer tydlighet kring vilka vi är och få fler att lockas av vår livsfilosofi. Come and play with us, säger Sara Wernerby, marknadschef på Sagaform.

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev