Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

De sänker flaggskeppet – men planerar för nya lägen: ”Öppnar även ett nytt koncept”

Publicerad: 9 november 2022, 07:09

Foto: Vasakronan

2017 öppnade Fiskars en flaggskeppsbutik för Rörstrand och Iittala på Stureplan i Stockholm. Nu, fem år senare, slår den igen. ”Vi ser hela tiden över våra butikslägen”, säger John Malmqvist, retailchef på Fiskars i Sverige, som planerar för ett offensivt 2023.

Ämnen i artikeln:

ButikButikskoncept

Mikael Sydner

mikael.sydner@bonniernews.se


När butiken öppnade var tanken att bygga de två varumärkena Iittala och Rörstrand i ett läge med mycket liv och rörelse runt Stureplan – både från boende och turister.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev