Affärsutveckling
De sänker flaggskeppet – men planerar för nya lägen: ”Öppnar även ett nytt koncept”
Publicerad: 9 november 2022, 07:09
Foto: Vasakronan
2017 öppnade Fiskars en flaggskeppsbutik för Rörstrand och Iittala på Stureplan i Stockholm. Nu, fem år senare, slår den igen. ”Vi ser hela tiden över våra butikslägen”, säger John Malmqvist, retailchef på Fiskars i Sverige, som planerar för ett offensivt 2023.
När butiken öppnade var tanken att bygga de två varumärkena Iittala och Rörstrand i ett läge med mycket liv och rörelse runt Stureplan – både från boende och turister.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.