Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

De förverkligade entreprenörsdrömmen – med K-beauty och fluffiga täcken

Publicerad: 22 november 2021, 12:32

Täcken och koreansk hudvård blev entreprenörernas väg in i handeln.

Detaljhandeln är den hetaste branschen för nyföretagande. Market har tagit pulsen på två nischade start up-bolag: För Linn Weilar blev koreansk hudvård vägen in i egenföretagande. Nu driver hon sajten Bonnybonny på heltid. Vännerna Stina Barkow och Martin Åqvist kom på sin affärsidé under en filmkväll. Nu går de upp klockan fem på morgonen och packar fluffiga täcken innan de åker till jobbet.


Ämnen i artikeln:

E-handelHälsa och egenvårdHeminredning

Under 2020 och första halvåret 2021 var detaljhandeln den bransch som hade procentuellt högst ökning av nystartade företag, enligt siffror från Tillväxtanalys. En entreprenör som nyligen gett sig in

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev