Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

De blir nästa modeaktör att bredda sortimentet med heminredning

Publicerad: 2 februari 2021, 07:37

Stayhard blir nästa modeaktör att börja sälja heminredning. ”Det är början på en vidare resa”, säger inköpschef Mikaela Berntson.


Ämnen i artikeln:

ModeStayhardSortiment

Stayhard, som säljer mode till män online, breddar sortimentet och introducerar det nya affärsområdet Home & Lifestyle.

Med varumärket Studio Total Home börjar e-handlaren även sälja produkter till hemmet, med fokus på bad och bädd.

– I djungeln av material, funktionalitet och komfort och framför allt trendfaktorn över ett snyggt stylat hem, hoppas vi kunna hjälpa vår kund att hitta det bästa och mest relevanta för just honom, säger Mikaela Berntson i en kommentar.

Den första kollektionen släpps på torsdag, 4 februari. Inledningsvis handlar det om produkter för sängen.

Framöver hoppas Stayhard kunna bredda utbudet, både vad gäller produktkategorier och varumärken.

– Detta är början på en vidare resa med vårt sortiment och helhetserbjudande med målet att på sikt erbjuda betydligt mer för vår målgrupp än bara produkter relaterade till hans garderob, säger Mikaela Berntson.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

ModeStayhardSortiment

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News