Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Cos-butiken har gjort comeback – med unikt koncept: ”Ett stort steg mot att bli medvetet”

Publicerad: 4 oktober 2022, 12:09

Cos butik på Biblioteksgatan i Stockholm är den första i Europa att få kedjans nya koncept.

Foto: Pressbild

Cos har öppnat sin butik på Biblioteksgatan i Stockholm igen. Den är först i Europa med att få kedjans nya butikskoncept.


Daniel Norman

daniel.norman@bonniernews.se


Market har tidigare berättat att Cos butik på Biblioteksgatan i Stockholm varit stängd för renovering. 

I förra veckan var det nypremiär för butiken – som är den första i Europa som fått kedjans nya butikskoncept. 

Konceptet är en del i varumärkets ambition att skapa helt cirkulära butiksmiljöer. Andelen återvunnet material är 66 procent högre än tidigare. 

– Vårt nya koncept innebär ett stort steg mot att bli ett mer medvetet varumärke och vi är glada över att kunna introducera det på fler marknader i framtiden, säger Lloyd Goldby, global head of growth hos Cos. 

I butiken har H&M arbetat för att skapa en levande, men ändå intim miljö. Butiken är 566 kvadratmeter stor fördelat på två plan. 

I butiken finns utvalda målningar och skulpturer av den internationellt kända konstnären Liselott Watkins. Hon har inspirerades av vintage och antika objekt för att skapa konst som hyllar kvinnlighet. 

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev