Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Coops recept mot dålig lönsamhet – franchise: ”Kan skapa incitament”

Publicerad: 5 mars 2018, 11:31

Foto: Kalle Östgren

Flera av Coops stormarknader har det tufft. Här är kedjans nya giv för att vända den negativa spiralen: Franchise testas i stormarknader. ”Det kan skapa bra incitament för att vända utvecklingen”, säger Tobias Rydergren, på Coop Sverige.


Ämnen i artikeln:

DagligvarorCoopFranchise

Som Market under förra veckan kunde berätta har Coop beslutat att lägga ned två stormarknader i Burlöv Centrum och Norrköping på grund av dålig lönsamhet.

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Överblick, fördjupning och snabb uppdatering om detaljhandeln
Nyhetsbrev som ger dig full koll på alla branschnyheter

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

DagligvarorCoopFranchise

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev