Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Cervera får ytterligare ett ben att stå på – gör en satsning mot företag

Publicerad: 28 maj 2020, 09:47

Cervera satsar på företagsmarknaden. I dag sjösätts det nya affärsområdet Cervera Företagstrivsel. ”Första kundintrycket av ett företags lokaler är många gånger avgörande för en lyckad affär”, säger vd Peter Rimbäck.


Ämnen i artikeln:

Heminredning

Läs mer: Nye vd:n om planen för Cervera: ”Vi tittar med helt nya ögon på vad vi ska sälja”

Allt fler detaljister tittar mot företagsmarknaden för att hitta nya tillväxtområden. Nu tar Cervera det klivet och vill hjälpa företag med inredningsprodukter.

– Vi är övertygade om att nöjda och engagerade medarbetare skapar resultat och lönsamhet. Det är viktigare än någonsin att behålla duktiga medarbetare och trivselfaktorn på kontoret spelar en viktig roll för hur medarbetare trivs. Vi hjälper företag att visa upp sitt bästa jag, säger vd Peter Rimbäck.

Kedjans ska också erbjuda även personlig rådgivning kring inköp.

– Vi tror starkt på att kunna skapa större värden med relativt små medel. Genom att investera i sina medarbetare med det lilla extra för till exempel lunchrummet eller med en genomtänkt sommarpresent skapar man en arbetsplats som ökar både trivsel och lojalitet. I dessa speciella tider när många kollegor har varit ifrån varandra en längre period, kan det vara smart att investera i sina medarbetare innan semester, säger Peter Rimbäck.

Läs mer: Cervera vill inte vara ett  showroom för konkurrenter – lägger i ny växel online

Mikael Sydner

Reporter

mikael.sydner@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Heminredning

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News