Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Care of Carl breddar sig internationellt – unik mix lyfts fram i egen avdelning

Publicerad: 1 september 2020, 08:13

Care of Carl breddar sitt utbud av internationella varumärken – och paketerar dem i en unik mix. ”Vi måste kontinuerligt utveckla våra koncept för att fortsätta inspirera följarskaran”, säger vd Henning Källqvist.


Ämnen i artikeln:

ModeCare of CarlSortiment

E-handlaren Care of Carl adderar produkter från anrika Moncler, Lanvin och omtalade Dsquared2 till sortimentet.

Tillsammans med befintliga varumärken som Brunello Cucinelli, Thom Browne, Ralph Lauren Purple Label och Byredo paketeras de i en ny avdelning på sajten som går under namnet Internationella Designers.

– Våra kunder vet att vi ständigt strävar efter att utveckla och förädla vårt kurerade sortiment. Därför är det extra roligt när vi nu exempelvis kan erbjuda ett ikoniskt varumärke som Moncler, vilket många önskat genom åren, säger Henning Källqvist.

Produkter från tolv internationella varumärken ryms inom den nya avdelningen.

– Den här nivån är ett segment som vi bara snuddat vid tidigare, men där vi nu kan presentera en, för den nordiska marknaden, unik mix av varumärken och på så sätt göra dessa efterfrågade varumärken mer lättillgängliga för våra kunder, säger Henning Källqvist.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

ModeCare of CarlSortiment

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News