Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Bygghemma Group närmar sig en miljon produkter i sortimentet

Publicerad: 17 mars 2020, 12:23

Foto: Shutterstock

Bygghemma har utökat sortimentet med 300 000 unika produkter det senaste halvåret. ”En av gruppens centrala försäljningsdrivare”, säger vd och koncernchef Adam Shatz.


Ämnen i artikeln:

ByggBygghemmaSortiment

På sex månader har Bygghemma Groups sortiment växt från 500 000 till 800 000 unika produkter.

Snabb organisk tillväxt av både egna och externa varumärken kombinerat med bolagsförvärv uppges vara orsaken.

– Ett ledande produktsortiment är en av gruppens centrala försäljningsdrivare. Under fjolåret och i början av 2020 har vi expanderat vårt sortiment kraftigt. Det gör att vi nu snabbt närmar oss ett totalt sortiment på en miljon unika produkter i gruppen, vilket är en milstolpe i vår målsättning att erbjuda marknadens främsta sortimentet av både ledande externa- och prisvärda egna varumärken på våra marknader och segment, säger Adam Shatz i en kommentar.

Bygghemma Group vill vara ledande när det kommer till sortiment. Koncernen ser det som en viktig pusselbit för att nå det finansiella målet om tio miljarder i försäjlning.

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

ByggBygghemmaSortiment

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News