Affärsutveckling
Butterick’s söker nya vägar för att nå ut med sina klassiker – flyttar in hos Åhléns
Publicerad: 24 juni 2020, 11:34
Coronakrisen tvingar Butterikck’s att tänka nytt och agera. Nu börjar bolaget sälja sina klassiska skämtartiklar hos Åhléns.
Läs mer: Festen är inställd – så kämpar partybutikerna i krisen: ”Har tvingats tänka nytt”
Nu hittar bolaget nya försäljningskanaler och börjar sälja sina produkter hos Åhléns.
– Vi har fått tänka nytt och agerat utifrån rådande situation, säger Stina Petrini, marknads- och affärsutvecklingschef.
Från och med 1 juli kommer leksaksavdelningarna på tio utvalda Åhléns-varuhus att sälja ett urval av de klassiska skämtartiklarna.
– Vi vill säkra vår plats som marknandsledare inom skämt och maskerad i Sverige och då känns Åhléns helt rätt för oss. Våra klassiska skämtartiklar matchar deras målgrupp, säger Stina Petrini.
Klassiker som fusktärningar, skämttuggummin och pruttkuddar kommer att finnas till försäljning.
– Butterick’s är ett starkt varumärke och deras klassiska skämt kommer att passa bra in på vår leksaksavdelning, säger kommunikationschef Weronica Nilsson.
Läs mer: Kompisar från förr leder Butterick’s in i framtiden