Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Butterick’s söker nya vägar för att nå ut med sina klassiker – flyttar in hos Åhléns

Publicerad: 24 juni 2020, 11:34

Coronakrisen tvingar Butterikck’s att tänka nytt och agera. Nu börjar bolaget sälja sina klassiska skämtartiklar hos Åhléns.


Ämnen i artikeln:

Lek och hobbyButterick'sCorona

Läs mer: Festen är inställd – så kämpar partybutikerna i krisen: ”Har tvingats tänka nytt”

Market har tidigare berättat att coronakrisen slagit hårt mot Butterick’s, med försäljningstapp både i fysisk butik och online.

Nu hittar bolaget nya försäljningskanaler och börjar sälja sina produkter hos Åhléns.

– Vi har fått tänka nytt och agerat utifrån rådande situation, säger Stina Petrini, marknads- och affärsutvecklingschef.

Från och med 1 juli kommer leksaksavdelningarna på tio utvalda Åhléns-varuhus att sälja ett urval av de klassiska skämtartiklarna.

– Vi vill säkra vår plats som marknandsledare inom skämt och maskerad i Sverige och då känns Åhléns helt rätt för oss. Våra klassiska skämtartiklar matchar deras målgrupp, säger Stina Petrini.

Klassiker som fusktärningar, skämttuggummin och pruttkuddar kommer att finnas till försäljning.

– Butterick’s är ett starkt varumärke och deras klassiska skämt kommer att passa bra in på vår leksaksavdelning, säger kommunikationschef Weronica Nilsson.

Läs mer: Kompisar från förr leder Butterick’s in i framtiden

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev

Se fler branschtitlar från Bonnier News