torsdag23 mars

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

Apoteas nya storsatsning: ”Fantastiskt kul att utöka vårt sortiment”

Publicerad: 3 mars 2023, 08:42

Foto: Pressbild

Apotea lanserar i dagarna en ny satsning med välkända varumärken. ”Premium-satsningen är ett efterlängtat tillskott”, konstaterar bolaget.

Ämnen i artikeln:

ApoteaE-handel

Mikael Sydner

mikael.sydner@bonniernews.se


Den nya satsningen sker inom skönhet med välkända varumärken under namnet Apotea Premium. Först ut att lanseras är Clinique från Estée Lauder.

– Det är fantastiskt kul att vi har möjligheten att utöka vårt sortiment och lägga fokus på mer selektiva varumärken. Inte minst Clinique som har varit efterfrågat av våra kunder under flera år och vi ser verkligen fram emot att bredda mer fler varumärken inom kategorin under våren, säger Anna-Maria Rosenblom, marknadschef på Apotea.

Apotea har idag 27 000 receptfria produkter varav närmare 10 000 inom skönhet och hudvård.

”Premium-satsningen är ett efterlängtat tillskott inte minst för konsumenten som efterfrågat dessa produkter i sortimentet”, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

I satsningen ingår också rådgivning av både hudterapeuter och farmaceuter som kan hjälpa kunderna hitta rätt produkter.

Dela artikeln:

Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev