Affärsutveckling
Allt fler kunder handlar via click and collect – nu agerar Jysk
Publicerad: 5 juli 2023, 11:52
Jysk bygger särskilda utlämningsrum för click and collect-ordrar i sina butiker.
Foto: Pressbild
Allt fler av Jysk kunder väljer att handla via click and collect. Nu agerar kedjan för att förenkla hanteringen ute i butikerna.
Intresset för att reservera varor online för att sedan hämta upp dem i butik ökar för varje år som går bland Jysks svenska kunder.
Ungefär en halv miljon väljer att nyttja tjänsten, skriver kedjan i ett pressmeddelande.
Inom 30 minuter efter beställning plockas ordern ihop av butiksmedarbetarna i den lokala Jysk-butiken. Kunden kan sedan hämta den inom 48 timmar.
Nu agerar kedjan för att förenkla hanteringen.
Click and collect-ordrarna har tidigare förvarats i ett skåp bakom kassan. Nu byggs egna rum i butikerna, i direkt anslutning till kassan, där kunderna kan hämta ut sina beställningar.
– Vi har som ambition att ge våra kunder en och samma upplevelse av vår service oavsett var de möter oss, digitalt eller fysiskt. Därför är det naturligt att våra butikers layout utvecklas i takt med våra digitala tjänster så att våra medarbetare får förutsättning att överträffa kundernas förväntningar och samtidigt få så lite extramoment som möjligt, säger Sten Nielsen, konceptansvarig för Jysk i Sverige.
LÄS OCKSÅ: Jysk lättar inte på gasen – här gör kedjan stora investeringar i den svenska verksamheten
Just nu rullas den nya lösningen ut i butikerna. Ängelholm var först ut att få ett utlämningsrum. Ytterligare tretton butiker ska få det under sommaren.
– Det har blivit jättestor skillnad. Kunden som kommer in för att hämta sin Click and Collect får service snabbt när vi kan samla hela ordern på ett ställe. Arbetsmiljön i kassan är också bättre när varorna är nära tillhands, samlade på ett ställe men ändå inte i vägen, säger Thomas Lennartsson, som är butikschef för Jysk i Ängelholm, om satsningen.