Affärsutveckling
50 procent upp – efter att produkterna fått mer kärlek: ”Vi har jobbat med städning under flera år”
Publicerad: 10 mars 2022, 13:02
Under senaste året har Clas Ohlson satsat på att lyfta fram produktområden
Under det senaste året har Clas Ohlson satsat på att lyfta fram specifika produktområden – och i senaste resultatrapporten kunde de presentera positiva resultat. ”Det är verkligen våra fokuskategorier som hjälper till att driva tillväxten som vi ser nu”, säger vd Kristofer Tonström.
Ämnen i artikeln:
Clas OhlsonClas Ohlsons försäljning ökade med sju procent under tredje kvartalet samtidigt som rörelseresultatet förbättrades från 358 till 378 miljoner kronor.
Vill du läsa vidare?
Starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 3 195 kr ex. moms (ord. pris 3 995 kr ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.