Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Affärsutveckling

120-åringen växlar upp: ”Inte kommit så här långt för att stanna här”

Publicerad: 3 november 2021, 10:38

Indiska har överlevet ännu en kris. Nu är vd Karin Lindahl redo att växla upp.

Indiska växlar upp efter krisen. Kedjan firar 120 år med att uppdatera logotypen. ”Vi har inte kommit så här långt för att stanna här”, säger vd Karin Lindahl.


Ämnen i artikeln:

Indiska

LÄS MER: Karin Lindahl ser ljuset – efter svåra året: ”Blev gråtfärdig av lycka” 

Det har gått 120 år sedan Mathilda Hamilton la grunden till det som är Indiska i dag. 

Butiken Indiska utställningen låg på Regeringsgatan i Stockholm. 

Nu ägs och drivs bolaget av Karin Lindahl. 

– De senaste 1,5 åren har varit bland de tuffaste både för Indiska och för mig personligen. Men Indiska har överlevt två världskrig, 1970-talets lågkonjunktur, finanskriser och med största ödmjukhet snart även coronakrisen, säger hon i en kommentar. 

Efter regn kommer förhoppningsvis solsken. Nu är jubilerande Indiska redo att växla upp igen. 

Jubileet kommer att firas i butik, bland annat med unika jubileumsprodukter. 

Bolaget kommer också att lansera en uppdaterad logotyp. 

Till sin hjälp har Indiska tagit designbyrån Abstract Drawing Center. 

– Indiskas logotyp och varumärke har under lång tid varit i behov av förändring, inte minst för att på rätt sätt spegla företagets framtida strategi och stärka dess valda position på marknaden, säger Mattias Frodlund Moe, designer och strateg på byrån i en kommentar. 

– Det är en genuin ikon inom svenskt mode och inredning vi tog oss an, och syftet har hela tiden varit att förbereda Indiska för ytterligare 120 år, fortsätter han. 

Daniel Norman

Redaktör

daniel.norman@bonniernews.se

Ämnen i artikeln:

Indiska

Dela artikeln:


Nyhetsbreven som ger dig bäst koll på detaljhandeln

Välj nyhetsbrev