E-handelns hetaste ger Panduro koll på konkurrensen online

Webshop. E-handelns hetaste hjälper dig att möta framtiden, att bättre förstå dina kunder och fatta rätt beslut. Hobbykedjan Panduro är ett av de företag som använder sig av rapporten för sin omvärldsbevakning.
Text: Agneta Renmark

Att förstå kunderna och deras upplevelse kring priser, utbud, service och leverans är bästa sättet att växa inom näthandel, få nöjdare kunder och nå ett starkare resultat.

– I det sammanhanget tycker jag att E-handelns hetaste är fantastiskt bra. Den hjälper oss att hålla koll på våra konkurrenter inom lek och hobbysegmentet, vad de gör och vad de är bra på – benchmarking helt enkelt. Rapporten visar även vilka våra egna styrkor är, säger marknadschefen Thomas Panduro.

Panduro är marknadsledande i Europa vad gäller hobbymaterial och har 114 butiker i sex länder, varav 40 i Sverige. I dagsläget görs knappt tio procent av alla kundköp digitalt.

Även om de fysiska butikerna är kärnan i verksamheten är ambitionen att växa på nätet och att förbättra den digitala kundupplevelsen. Under det senaste året har man därför gjort en omfattande uppgradering och lanserat en helt ny och modernare sajt under sommaren.

– Kunderna ställer allt högre krav på och vi vill säkra att Panduro fortsätter att ligga i topp inom vår kategori. E-handelns hetaste har hjälpt oss att förstå att vi måste skärpa oss vad gäller vår digitala handel. Jag menar en kedja är ju aldrig starkare än sin svagaste länk, säger Thomas Panduro

E-Handelns Hetaste Butiker 2018

I en av Sveriges bredaste undersökningar av e-handeln har vi fått fram all information om vad dina kunder tycker. Denna rapport är ett perfekt beslutunderlag för dig som vill växa inom näthandel, få nöjdare kunder och därefter nå ett ännu starkare resultat.

E-handelns hetaste hjälper dig att:

  • Förstå dina kunder. Vad är den viktigaste aspekten för dem? Vad tycker de är bra med din webbshop och vad vill de förbättra?
  • Öka din attraktionskraft. Få svar på vad ni behöver förbättra och få ideér på vad ni kan utveckla.
  • Fatta bättre beslut. Ta hjälp av statistiken och använd den som underlag när du vässar dina framtida erbjudanden.
  • Få koll på dina konkurrenter. Få en inblick i vad kunderna tycker är bra och dåligt med dina konkurrenter.
{{ fd.price - fd.base_discount | price : 0 }}
ord. pris {{ fd.price | price : 0 }}
Exklusive moms. Porto tillkommer.

{{ fd.title }}

Rabatt - {{ fd.discount | price }}
Porto {{ fd.shipping | price }}
Totalt {{ fd.total | price }}
Moms {{ fd.tax | price }}
Totalpris (inkl. moms) {{ fd.total + fd.tax | price }}

Betalning mot faktura.

Fakturaadress

Loading...