Servicemästarnas bästa råd – ge varje kund det lilla extra och sälj mer

Ulrika och Emilés butik utsågs till ”facit för kundbemötande” inom Pressbyrån. Här är handlarparets bästa tips för säljande service.
Text: Kalle Östgren
Ulrika Eriksson-Kastoun och Emilé Kastoun

Juryns motivering: Årets köpman

”Denna butik är 'facit' när det gäller merförsäljning och kundbemötande. Att ständigt få varje kund att känna sig unik ökar hela tiden kundtillströmningen”

Ulrika Eriksson-Kastoun och Emilé Kastoun är välkända glädjespridare – och kända för att nästan aldrig glömma ett ansikte.

Förmågan att ge service med ett leende har stadigt höjt lönsamheten i deras Pressbyråbutik i Västerås.

De har noterats för elva maximala 100-poängare på raken i Reitan Conveniences mystery shopper-undersökningar. Och vid kedjans tidigare riksmöte i Malmö utsågs de till ”Årets köpman”.

Själva har de en jordnära syn och menar att det är viktigt att lägga varje kontakt på rätt nivå.

– Jag njuter av att lägga till det lilla extra, säger Emilé Kastoun.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium
7990kr/år ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Sju viktiga råd som hjälper dig att klara nätstormen

När du minst anar kan det blåsa upp till storm i de sociala kanalerna. Här är råden som hjälper dig…
Sälj mer

Så formar du en tydlig sponsringspolicy – på dina egna villkor

Sponsring är en viktig del av marknadsföringen, men se till att dina satsningar stöttar värderingar…
Sälj mer
Loading...