Så satsar elektronikjättarna för att klara framtiden

Konkurrensen är stenhård i hemelektronikhandeln. Flera bolag har gått under i det 20 år långa priskriget. Nu förbättras lönsamheten, men de etablerade kedjorna måste utveckla sitt erbjudande för att överleva.
Text: Thomas Ohlén, Andreas Dyrberg Skog, Kalle Östgren

Hemelektronikhandelns skakiga resa fortsätter. För att lyfta branschen krävs nya produkter, fler tjänster och bättre kundinsikt.

Hemelektronikjättarna satsar för att överleva en framtid där allt mer försäljning flyttar till nätet – och till utländska aktörer. Omnikanalsatsningar, kostnadskontroll och en närmare relation med kunden ska lyfta kedjorna.

Det här kan du läsa i rapporten:

  • Utvecklingen i branschen hänger på teknikskiften
  • Prispressen har skördat offer
  • Elgiganten slår rekord
  • Netonnet ställer om
  • Audio Video satsar både lokalt och digitalt
  • Multikanal ska lyfta Media Markt
  • Power är branschens ”dark horse”
  • Analys: Bristen på nyheter tynger branschen

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Loading...