Starkt besked av City Gross – visar högst snittköp av alla

City Gross avslutade 2017 starkt och nådde betydligt fler hushåll. Samtidigt var kedjans snittköp högst i branschen. ”Kunderna handlar mer när de besöker oss”, säger affärsområdeschefen Henrik Weiden till Market.
Text: Thomas Ohlén

GFK:s kartläggning av hushållens inköp av dagligvaror september-november 2017 avslöjar att City Gross fortsätter att flytta fram positionen mest av de stora kedjorna.

Kundstocken växte med fem procent jämfört med samma period året innan.

– Vi har skruvat på marknadsföringen och blivit tydligare. Det har gjort att fler konsumenter är nyfikna på City Gross, säger Henrik Weiden om den ökade penetrationen.

Satsningen på ett stort antal matkassar har också genererat nya köpare.

– Matkassarna har fått fler att upptäcka City Gross.

City Gross-kundernas lojalitet steg under mätperioden med 8,3 procent.

Riktade erbjudanden är en förklaring till att de handlar mer hos kedjan.

– Samtidigt har vi uppgraderat sju-åtta butiker och de satsningarna har tagits emot mycket väl, säger Henrik Weiden.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...