Shutterstock

Sju vassa tips för dina Instagram Stories

Var personlig, variera dig, håll ett högt tempo – och du ska bli belönad. Så här kan du använda Instagram Stories för att stärka relationerna med dina följare – och därmed öka konverteringen. Din guide: Sara Öhman.
Text: Mikael Sydner

Nej, Instagram Stories ska inte avfärdas som ytterligare en kanal som flödar över med folks lunchvanor, träningsbilder, senaste jeansen och en skakig video med ettåringens första stapplande steg.

Precis som andra kanaler förtjänar Instagram Stories en seriös diskussion om vilken roll den kan ha i din marknadsmix.

Det första man bör ha klart för sig är att stories främst riktar sig till dem som redan följer dig på Instagram – alltså i huvudsak de som är intresserade av att ha relationer med ditt varumärke.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Samma ämne:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...