Siffrorna bakom succén – så gick Black Friday

Black Friday-helgen krossade alla rekord – här är svart på vitt vad som byggde succén med ökningar, snittrabatter, hetaste klockslagen och prylarna som gick bäst. ”Slog alla förväntningar”, säger Carl Vult von Steyern, Sverigechef för Prisjakt.
Text: Kalle Östgren

Det var rekordintresse för Black Friday-helgen 2017 – och fenomenet har i år tydligt etablerats som en hel rea-vecka, Black Week, i stället för en helg.

Det visar summeringen från Prisjakt och Klarna som Market tagit del av.

– 2017 är ytterligare ett år då Black Friday slår alla rekord. Eventet har förlängts, från Black Friday som en readag som fortsätter under lördagen och sedan förlängs under Cyber Monday. Nu pågår kampanjerna en dryg vecka, måndag till måndag, säger Carl Vult von Steyern.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:
Loading...