Nya siffror visar stark medvind för City Gross: ”Har hittat sin kundgrupp”

City Gross var sommarens stora vinnare. Kedjan lockade fler kunder och ökade snittköpen. Det visar nya siffror från GFK. ”Vårt långsiktiga fokus på driften ger resultat”, säger Henrik Weiden, chef för City Gross Butik.
Text: Kalle Östgren

GFK:s kartläggning av hushållens inköp av dagligvaror under juni-augusti i år, jämfört med samma tre månader i fjol, visar tydlig medvind för City Gross:

  • Kundstockens storlek: +7,8 procent.
  • Lojalitet: +4,4 procent.
  • Snittköp: +1,6 procent.

– City Gross utvecklades starkt under sommaren. Det är tydligt att kedjan har hittat sin kundgrupp med en tydlig färskvaruprofil och bygger lojalitet genom att leverera de varumärken och erbjudanden som deras kunder vill ha, kommenterar GFK:s analytiker Bo Engström.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:
Loading...