Pontus Edman

Leksaksjätten ökar farten – här är den offensiva planen för Toys R Us och BR

Top-Toy vässar Toys R Us och BR Leksaker i Sverige med fler butiker, shop in shop-koncept, prismatchning och ny butikslayout. ”Ska överträffa förväntningarna också med upplevelsen.”
Text: Kalle Östgren

Leksaksjätten Top-Toy, med kedjorna Toys R Us och BR leksaker i Sverige, lägger i en högre växel.

– Konkurrensen ökar och marknaden är tuff, men vi expanderar, säger svenske försäljningsdirektören Jan Nyberg.

Hur utvecklas försäljningen Toys R Us och BR leksaker i Sverige?
– Sommaren har inte varit i samma nivå som förra året, men hösten har börjat lite bättre. Vi har märkt en flytt av omsättning från fysiska butiker till online.

Här är de offensiva punkterna som ska öka farten:

Prismatchning

Mer aggressiva koncept med lågpris och prismatchning i både fysiska butiker och online hos både Toys R Us och BR Leksaker. Prismatchningen lyfts fram i kampanjer för båda kedjorna.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Loading...