Lågprisvaruhusen nobbar näthandeln: ”Kan skapa missnöje bland kunderna”

Dollarstora sjösätter e-handel – men Rusta, ÖoB och Biltema behåller foten på bromsen. ”De skulle sälja mer om de startade e-handel”, säger e-handelsexperten Moon-Suck Song.
Text: Pontus Nyman, Mikael Sydner

Dollarstores besked i veckan att kedjan ska börja sälja delar av sitt sortiment på nätet gick knappast obemärkt förbi.

– Vi tittar med spänning på vad konkurrenterna gör, men det är inte det som kommer att fälla avgörandet om vi lanserar eller inte lanserar, säger Henrik Jarl, marknadsansvarig på Biltema.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium
7990kr/år ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Vd-bytet hos Coop Sverige

Annons:
Annons:

Axfoods apotekssatsning

Loading...