Foto: Katja Ragnstam

Klädsamt kvartal för Kappahl

Modekedjan redovisar ökad försäljning och förbättrat resultat. ”Vårt fortsatta arbete med att förtydliga kollektionerna bidrog.”
Text: Mikael Sydner

Koncernens omsättning under det andra kvartalet (december-februari) i det brutna räkenskapsåret ökade med 6,5 procent till 1 189 miljoner kronor.

Ökningen i jämförbara butiker var 1,9 procent.

– I det andra kvartalet bidrog vårt fortsatta arbete med att förtydliga kollektionerna samt vår pris- och kampanjstrategi till försäljningsökningen, säger vd och koncernchef Danny Feltmann i en kommentar till rapporten.

Samtidigt förbättrades rörelseresultatet från 31 till 47 miljoner kronor.

Kedjan konstaterar att man nu åter ökar investeringarna, bland annat vad gäller ombyggnation av butiker samt it-utveckling för att integrera e-handeln med de fysiska butikerna.

– Vi fortsätter att investera för att stärka det digitala kundmötet, säger Danny Feltmann.

Expansionen av Newbie store fortsätter också på samtliga marknader under 2017.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:
Loading...