Kedjans nya offensiv: ”Vi måste få fler att upptäcka att vi är bäst på pris”

Fjärde starkaste prisimagen i hela detaljhandeln. Nu ska ÖoB kapitalisera på kundernas höga betyg. ”Vi måste få fler att upptäcka att vi är bäst på pris”, säger vd Fredrik Söderberg till Market.
Text: Thomas Ohlén

Markets och systertidningen Icanyheters rapport ”Handelns hetaste kedjor och butiker 2017 och 2018” avslöjar att ÖoB har detaljhandelns starkaste prisimage efter Ikea, Apotea och Gekås i Ullared.

Tre av fyra ÖoB-kunder anser att de får bra valuta för pengarna i kedjans varuhus.

– Vi har en otroligt stark prisposition hos de hushåll som redan handlar hos oss, och nu jobbar vi för att få den stora massan att upptäcka ÖoB och det är min främsta uppgift, säger Fredrik Söderberg när han tar emot Market i varuhuset på Barkarby handelsplats i Järfälla norr om Stockholm.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:
Loading...