Foto: Johan Marklund

Jättekliv för Footway

E-handelsbolaget ökade omsättningen och resultatet rejält under 2016. ”Automatiseringar har varit starkt bidragande.”
Text: Mikael Sydner

Footways omsättning ökade med 32 procent under året till 344 miljoner konor.

Rörelseresultatet ökade med 215 procent till 20,8 miljoner kronor.

– Automatiseringar har varit starkt bidragande till årets resultat. Över 90 procent av vår marknadsföring sker nu datadrivet och automatiskt. Avkastningen på investeringarna i marknadsföring har mer än fördubblats under året. De nya strukturerna inom marknadsföring kommer vara centrala för fortsatt lönsam tillväxt på fler marknader, säger Daniel Mühlbach, Footways vd och grundare i en kommentar till rapporten.

Footway lanserades under andra halvåret på sju nya marknader: Tyskland, Storbritannien, Polen, Nederländerna, Frankrike, Österrike och Schweiz.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Loading...