Italienska JC-vapnet i kriget mot Zalando: ”The Netflix Of Jeans”

En italiensk retailräv har fått nytt liv i JC. I kriget mot Zalando tänker Stefano Di Martino skapa ”The Netflix Of Jeans” och lära känna kunderna på djupet. ”Vi kan bara överleva genom att veta mer. Med bättre data kan vi ta servicen till en helt ny level.”
Text: Michael Sandsjö

– Vi är väldigt glada. Finanserna är solida (med ordentliga säljlyft under förra årets sista månader) och vi har både breddat och fördjupat vårt erbjudande. Nu öppnar vi åtta nya butiker där vi blandar brick and mortar med det digitala på ett helt nytt sätt. Samtidigt satsar vi mycket på den nya e-handelsplattformen, med konceptet Scandinavian Denim House.

JC:s färgstarke COO, milanesaren Stefano Di Martino, gestikulerar italienskt när han berättar om planerna för den pånyttfödda jeanskedjan.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium i tre månader
7990kr ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:

Analyser

Loading...