Här är Sveriges nya byggvarukedja – som ska ha öppet dygnet runt

Byggvarukedjan Bolist spänner bågen och lanserar ett nytt butikskoncept som fokuserar på showrooms. Kedjan ska sjösättas i början på nästa år – och ha öppet dygnet runt. ”Vi ser stora möjligheter”, säger Bolists vd Tomas Fritzon.
Text: Mikael Sydner

Kedjan, vars namn ännu inte är offentligt, är specialiserad på att leverera helhetslösningar inom byggvaruhandeln. Till en början handlar det om dörrar och fönster.

Målgruppen är villa- och radhusägare.

– Det finns ett stort behov hos kunderna att få en bättre förpackad slutprodukt och inte bara ett enskilt fönster. Här tar vi ansvar för att säkra hela köpet med leverans och installation, säger Tomas Fritzon.

Konceptet består av ett showroom som drivs av en franchisetagare. Det kan vara en befintlig handlare inom Bolist eller någon extern person med rätt bakgrund, till exempel någon med erfarenhet från byggvaruhandeln eller en hantverkare. Franchisetagaren tar hand om kunderna medan inköp, sortiment och bokföring hanteras centralt.

Läs alla artiklar gratis

  • Tillgång till hela Market Premium i en månad
  • Inga kostnader eller dolda villkor
  • Tidningen Market gratis – även efter provperiodens slut

Du får Market Premium gratis – en hel månad! Köp Market Premium

Full tillgång till Market premium
7990kr/år ex. moms
Lösenordet måste vara minst 6 tecken långt
{{message}}
{{error}}
Genom att skicka in formuläret godkänner du våra villkor

Tack för att du har registrerat dig på Market Premium!

Nu kommer du åt allt innehåll på market.se.
Du hittar mycket nyttigt innehåll under flikarna Data, Analys och Sälj mer, som är unikt för Premium.

Ditt konto har skapats med följande uppgifter:

Användarnamn: {{ fd.mail }}
Lösenord: Lösenordet du valde vid registreringen.

Annons:
Annons:
Annons:

Debatt

Analyser

Rapporter

Market Premium

Loading...