Foto: Daniel Norman

Podcast 40: Gallerix satsar på heminredning – och byter namn

Gallerix ska bli en tydligare aktör i heminredningshandeln. Som en del ändras också namnet. ”Det är en markering”, säger vd Yvonne Magnusson i Markets podcast.
Text: Mikael Sydner

Efter flera år med svajig lönsamhet och låg profil lägger Gallerix nu in en offensiv. Kedjan ska bli tydligare, kunderbjudande ska vässas och namnet ska justeras.

– Ingen vet att vi är Sveriges största ramverkstad, det har försvunnit i myllret av studentnallar, kramdjur och nyckelringar. Mycket är bortrensat men vi behöver paketera tydligare, säger Yvonne Magnusson.

Kedjan ska rida på intresset för heminredning och ta en tydligare roll för att inspirera kunderna och hjälpa dem förvekliga sina idéer.

– Vi har vårt DNA på väggen, men vi vill också dra ut det till annat som du inreder ditt hem med.

Första steget tas nu i oktober då skyltfönstren i de 22 butikerna börjar uppdateras.

– Vi kommer att jobba med backdrops med bilder på inredning, så man får känslan av ett rum. På så vis får vi in produkterna i ett sammanhang, säger Yvonne Magnusson.

På sikt ska även butiksinredningen gå åt det hållet.

Samtidigt justeras namnet. Gallerix blir Galleri X.

– Det är en markering att vi är på väg att förändra oss. Vi ska bli ett tillgängligt galleri.

Du kan lyssna på avsnittet här ovan eller på Itunes.

Annons:
Annons:
Annons:

Debatt

Analyser

Rapporter

Market Premium

Loading...