Zalando ökar trycket i Norden – samarbetar med Gina Tricot och NA-KD

Zalando ökar trycket i Norden – och utökar antalet varumärken. Nu lanseras Gina Tricot och NA-KD som nya samarbetspartners. ”Vi erbjuder en genväg till nätmarknaden”, säger Carsten Keller på Zalando.
Text: Lars Welin

Nu tillkommer välkända Gina Tricot och uppstickaren NA-KD i Zalandos utbud.

– Det är varumärken med stark identitet som skapar ett starkt intresse bland våra kunder, säger Carsten Keller, ansvarig för partnerlösningar på Zalando, till Market.

I höstas invigdes Zalandos nya distributionscentrum utanför Stockholm. Det ingår i nätjättens ambitioner att bli större på den nordiska marknaden.

Nu söker Zalando fler nordiska varumärken i portföljen.

– Vi satsar på att växa på den nordiska marknaden och har en tydlig plattformsstrategi. Samarbete med andra varumärken i vårt partnerprogram är viktigt för oss.

Carsten Keller framhåller att partnerskapet är gynnsamt för båda parter.

– Vi erbjuder en genväg till närmarknaden – och en möjlighet för ett varumärke att växa på alla våra marknader, säger han.

– Generellt ligger skandinavisk stil i framkant och kan inspirera fler i Europa.

Enligt Carsten Keller är intresset stort bland nordiska aktörer för Zalando och bolagets affärsmodell.

Annons:
Annons:
Annons:
Loading...