Varumärket har hittat tillfälligt hem i New York: ”Ökar tillgängligheten”

Hem öppnar sin första fysiska butik. Det blir inte var som helst utan i trendiga Soho i New York som det svenska designvarumärket poppar upp.
Text: Daniel Norman

Näsa fredag öppnar den tillfälliga butiken. 

– Pop up-butiken markerar ett spännande och stort steg för varumärket. Våra produkter har länge varit tillgängliga i USA via vår webbshop och vi är väldigt glada att nu öka tillgängligheten ytterligare genom en fysisk butik, säger Petrus Palmér, vd. 

Hem grundades 2014 och säljer heminredning, främst online via egen hemsida. I dag levererar varumärket till 34 länder. 

USA är Hems största marknad. Under 2017 räknar företaget med att tredubbla sin försäljning där. 

I samband med lanseringen kommer Hem att sätta fokus på sin tjänst Hem Pro. Det är en onlineplattform som vänder sig till professionella inredare. Dem är ett verktyg som de kan använda sig av för att leta produkter och lägga beställningar. I dag har den 500 medlemmar i New York.  

Annons:
Annons:
Loading...