Tydligare fokus på varumärken ska dubbla intäkterna för Zalando

Planen är klar: Inom tre år ska den tyska e-handelsjätten Zalando Group ha dubblat intäkterna på den europeiska marknaden.
Text: Michael Sandsjö

Att gå från wholesales till att i större omfattning erbjuda noggrant utvalda varumärken en plats på Zalandos plattform (med över 20 miljoner onlinekunder) är en viktig del i bolagets offensiva framtidsplan: att dubbla intäkterna på den europeiska marknaden innan 2020.

Det kom fram på den årliga pressträffen i Berlin i helgen.

I samband med den avslöjades även, som Market berättat, samarbetet med H&M-ägda Weekday, Nike och danska Bestseller.

 

Kring jul tydliggörs bolagets rasande expansion på den viktiga nordiska marknaden, med det första svenska sattelitlagret i Brunna, utanför Stockholm.

– Vi kommer att få ned leveranstiderna betydligt och det finns då en potential för att leverera samma dag, säger Kenneth Melchior, Nordenchef. För att klara det anställer vi ett par hundra medarbetare.

Vd-bytet hos Coop Sverige

Annons:
Annons:

Axfoods apotekssatsning

Loading...