Foto: Target

Target vek sig för ilsken modebloggare

Target vek sig för kritiken i sociala medier. Efter att en missnöjd modebloggare uppmanat till bojkott börjar företaget sälja plagg från sina designsamarbeten i större storlekar.
Text: Daniel Norman

Det var den storväxta modebloggaren Chazity Garner Valentine, med över 68 000 följare på Instagram, som låg bakom initiativet.

I augusti publicerade hon ett öppet brev till Target där hon ifrågasatte att plagg från kedjans samarbete med Joseph Altuzarra inte såldes i större storlekar.

”Ni har fått mig att känna mig som en andra klassens kund och på grund av det kommer jag att avsluta min relation med er helt och hållet”, skrev hon.

Fem månader senare är hon själv ambassadör för Ava & Viv, Targets eget märke för storväxta kvinnor. Efter att ha läst brevet kontaktade kedjan Chazity Garner Valentine för att be henne vara med och utveckla kollektionen. Den kommer att finnas i butik i februari.

Annons:
Annons:
Annons:

Analyser

Loading...